Nabór na stanowisko asystenta rodziny

 

Ogłoszenie o  naborze na wolne stanowisko pracy -
Asystenta Rodziny
w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Sierakowicach

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sierakowicach ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy – asystenta rodziny

I.  Niezbędne wymagania:

  1. Obywatelstwo polskie.
  2. Posiadanie  wykształcenia [zgodnie  z art. 12 pkt. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011  roku o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej (Dz. U. z 2024 poz. 177) ]:

1) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o  rodzinie lub praca socjalna lub 
2) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną, lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub 
3) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną a także udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną; (Zakres programowy szkolenia o którym mowa powyżej określa rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz. U. Nr 272, poz. 1608)

  1.  Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
  2. Wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
  3. Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  4. Nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym,
  5. Posiada nieposzlakowaną opinię.
  6. Posiada pełna zdolność do czynności prawnych oraz prawo do korzystania w pełni z praw publicznych.
  7. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku pracy

 

II. Wymagania dodatkowe:

  1. znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych;
  2. mile widziane doświadczenie w pracy zawodowej na podobnym stanowisku;
  3.  umiejętność obsługi komputera;
  4. łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych;
  5. umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym, odporność na stres;
  6. wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny;
  7. znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami;
  8. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, kreatywność;
  9. umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną;
  10. wysoka kultura osobista;
  11. umiejętność pracy w zespole.

III.  Do zakresu zadań asystenta rodziny należeć będzie w szczególności:

  1. opracowanie i realizację planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
  2. opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
  3. udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
  4. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
  5. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
  6. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
  7. wspieranie aktywności społecznej rodzin;
  8. motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
  9. udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
  10. motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
  11. udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
  12. udzielanie wsparcia dziecku przez towarzyszenie mu podczas posiedzenia albo rozprawy z jego udziałem, o których mowa w  art. 76a § 1  ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks postępowania karnego.
  13. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
  14. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
  15.  realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin Za życiem;
  16. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
  17. dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku,
  18. monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
  19. sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
  20. współpracę z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
  21. współpracę z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną. 

IV. Od osób ubiegających się o zatrudnienie na wolne  stanowisko asystenta rodziny wymagane są następujące dokumenty i oświadczenia:

  1. życiorys (CV),
  2. list motywacyjny,
  3. kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
  4. kserokopie świadectw pracy,
  5. kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
  6. inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
  7. oświadczenie o niekaralności za przestępstwa umyślne lub umyślne przestępstwa skarbowe,
  8. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz posiadaniu pełni praw publicznych,
  9. oświadczenie o tym, że osoba nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona, pozbawienia władzy rodzicielskiej,
  10. oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,
  11. oświadczenie osoby, że nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym,
  12. oświadczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do zatrudnienia
  13. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych  w liście motywacyjnym lub innych załączonych dokumentach jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE L 119, s. 1) – dalej RODO, 

Wszystkie dokumenty i oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane, zaś kserokopie składanych dokumentów powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność
z oryginałem.
 

 

V. Określenie warunków pracy na stanowisku pracy:

  1. praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona,
  2. asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę,
  3. zatrudnienie realizowane będzie w systemie zadaniowego czasu pracy – umowa o pracę na czas określony w wymiarze 1/2 etatu,
  4. asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę lub w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sierakowicach,
  5. liczba rodzin, z którymi jeden asystent rodziny może w tym samym czasie prowadzić pracę, jest uzależniona od stopnia trudności wykonywanych zadań, jednak nie może przekroczyć 7.

VI. Miejsce i termin złożenia dokumentów: 

 Osoby zainteresowane prosimy o dostarczenie kompletu dokumentów do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sierakowicach osobiście (w zamkniętej kopercie) lub za pośrednictwem poczty na adres 83-340 Sierakowice, ul. Lęborska 34 z dopiskiem na kopercie: „Nabór na wolne stanowisko pracy - asystenta rodziny”  w terminie do 12.07.2024r.

Ogłaszający zastrzega sobie prawo odwołania naboru na wskazane stanowisko bez podania przyczyn.

Inne informacje:

  1. Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie i sposobie naboru.
  2. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (058) 681 92 44,
    (58) 684 60 31.

Kierownik 
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sierakowicach 
Ryszard Klajn

 

VII. Klauzula obowiązku informacyjnego RODO

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH

W ZWIĄZKU Z NABOREM NA WOLNE STANOWISKO

Wykonując dyspozycje art. 13 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) (Dz. Urz. UE 2016: L.119/1), dalej zwane RODO, informuję, iż:

  1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sierakowicach, ul. Lęborska 34, 83-340 Sierakowice, tel. 58 681 93 92.
  2. W każdej sprawie związanej z przetwarzanymi danymi możne się Pani/Pan kontaktować również z wyznaczonym przez jednostkę Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: iod@gops.sierakowice.pl lub listownie: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sierakowicach, ul. Lęborska 34, 83-340 Sierakowice.
  3. Przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych w toku obecnego naboru odbywa się w oparciu o przepisy Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy, przepisy właściwych aktów wykonawczych i przepisy Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych w zakresie wskazanym w tych przepisach (art. 6 ust. 1 lit. c) i art. 9 ust. 1 lit. b) RODO). Podanie danych w szerszym zakresie niż określonym ww. przepisami ma charakter dobrowolny a ich podanie skutkuje uprawnieniem do ich przetwarzania na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) i art. 9 ust. 1 lit. a) RODO).
  4. Pana/Pani dane osobowe zgromadzone w procesie naboru przechowywane będą przez cały okres rekrutacji. Dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy nie zostaną zatrudnieni na stanowisku, zostaną zniszczone po upływie 3 miesięcy od dnia zatrudnienia wybranego kandydata, a w przypadku zatrudnienia zostaną dołączone do akt osobowych.  W przypadku braku rozstrzygnięcia konkursu dokumenty aplikacyjne wszystkich kandydatów zostaną zniszczone po zakończeniu procedury naboru. Dane osobowe w zakresie imienia i nazwiska oraz miejsca zamieszkania zostaną wpisane do Protokołu naboru i przechowywane w dokumentacji przez okres nie krótszy niż 5 lat, zgodnie z instrukcją archiwizacyjną na podstawie Ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
  5. Wyniki konkursu podawane są do publicznej wiadomości. W przypadku wygrania postępowania rekrutacyjnego, Pana/Pani dane osobowe (imię i nazwisko, miejscowość) zostaną upublicznione na stronie BIP i tablicy ogłoszeń, zgodnie z Ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach.
  6. Pana/Pani dane mogą być udostępniane podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom, którym Administrator powierzył dane w celu prawidłowego wykonania swoich obowiązków w celu i zakresie niezbędnym do tych czynności.
  7. Pana/Pani dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  8. Zgodnie z RODO przysługuje Panu/Pani:
  • prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii (art. 15 RODO);
  • prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych (art. 16 RODO);
  • prawo do usunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej (art. 17 RODO);
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO);
  • prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO);
  • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych na podstawie przesłanki określonej w  art. 6 ust. 1 lit. e-f RODO (art. 21 RODO);
  • prawo do wniesienia skargi do Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa);
  • prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, w sytuacji gdy dane, które przetwarzamy pozyskaliśmy na podstawie Pani/Pana zgody. Cofnięcie zgody nie może jednak wpływać na zgodność z prawem ich przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  1. Podanie danych związanych z zatrudnieniem jest obowiązkowe a ich zakres wynika z przepisów prawa, w szczególności z Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy. Brak ich podania skutkuje brakiem możliwości nawiązania stosunku pracy, w pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne.
  2. Gromadzone dane nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.

 

 

 

Wytworzył:
Ryszard Klajn
(2024-05-15)
Udostępnił:
Grzenkowicz Ewa
(2024-05-15 10:34:48)
Ostatnio zmodyfikował:
Grzenkowicz Ewa
(2024-06-28 11:02:23)